logo-mini
ا

استراتژی تولید محتوا چیست

استراتژی تولید محتوا چیست

صنعت وب وسیله ای بر انتقال اطلاعات به انسان ها است که این اطلاعات “محتوا” نام دارد  همه وب سایت ها داری محتوا هستند. امروزه ما در عصر اطلاعات زندگی میکنیم جایی که در آن نقل و انتقال اطلاعات به سرعت انجام میشود و مردم روزانه با حجم زیادی از اطلاعات بمباران میشوند. میان این حجم عظیم اطلاعات شما نیاز دارید بدانید که محتوای شما برای چه کسانی مفید است و نیاز های چه کسانی میتواند برطرف کند و شما به عنوان تولید کننده محتوا قصد ارتباط با چه کسانی دارید برای مشخص کردن این موضوعات شما نیاز به یک استراتژی محتوا دارید. در چند سال گذشته ارزش استراتژی محتوا افزایش یافته است سالانه مقدار زیادی اطلاعات در وبلاگ ها، وب سایت ها، کتاب ها و مقالات تولید میشود و کاربران به سادگی از کنار آنها عبور میکند زیرا یا مخاطب این اطلاعات نیستند یا این محتوا تکراری است. استراتژی محتوای خوب به شرکت ها کمک میکند تا درک کنند چه نوع محتوایی برای مخاطبان هدف خود باید تولید کنند و طبق برنامه ریزی ، محتوای تولید شده را پشتیبانی و توسعه دهند و از اتلاف هزینه برای تولید محتوای بی ارزش خودداری کنند و از طریق کانال های ارتباطی مناسب این اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. ایجاد یک وب سایت با محتوای خوب نیاز به زمان و تلاش برای تولید محتوای متعدد دارد.

اصول اولیه استراتژی محتوا

در استراتژی محتوا هیچ راه کار عمومی وجود ندارد شما باید مشتریان هدف خود را انتخاب و شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به آنها کنید.

محتوای خوب مناسب است

یک اصل اساسی در تولید محتوای مناسب وجود دارد و آن این است که باید راجع به کسب و کار شما باشد و برای مخاطبان و مشتریان شما نیز مفید باشد در واقع استراتژی محتوا تعیین چگونگی تولید اطلاعات مفید و رساندن آن به دست مخاطبان هدف است.

محتوایی برای کسب و کار شما مفید است که به شما کمک کند تا به اهداف خود در کسب و کار دست یابید اهداف کسب و کار شما میتواند چیزاهایی مانند افزایش فروش، بهبود خدمات و پشتیبانی فنی،کاهش هزینه های چاپ و توزیع مقالات آموزشی باشد. اساسا این محتو همچنان که برای کسب و کار شما مناسب است برای کاربران نیز باید مفید باشد چون محتوایی که هیچ خواننده یا بیننده ای نداشته باشد بی ارزش است نادیده گرفتن نیاز های کاربران باعث میشود تا آنها بدون توجه از آن بگذرند.

محتوای خوب مفید است

تعیین هدف های روشن برای هر قسمت از محتوا ، ارزیابی آن برای رسیدن به هدف مورد نیز میتواند میزان مفید بودن یک محتوا را مشخص کند تعداد از مردم بدون تعیین اهداف مشخص شروع به تولید محتوا میکنند و سردرگم میشوند و مقاله آنها اهداف گوناگون پر میشود که برای کاربر آزار دهنده است. برای ایجاد نتایج بهتر باید هر محتوا هدف خاصی را دنبال کند و کل محتوای تولید شده باید در خدمت این هدف باشد. برای کمک به کاربران خود شما نیاز دارید تا دراز مدت محتوای مفید تولید کنید.

محتوای خوب سازگار است

شما باید شناخت کافی از مخاطبان خود داشته باشید تا بتوانید محتوایی مناسب با سطح درک و فهم آنها تولید کنید و عواملی که مانع فهم آنها یا درک اشتباه از موضوع میشود را شناسایی کنید به عنوان مثال یک وبسایت که برای پزشکان و متخصصین تولید محتوا میکند باید مقالات سطح بالا تولید کند ولی یک وبسایت که مخاطبان آن عموم مردم هستند باید سطح مقالات خود را پایین در نظر بگیرید. ایجاد این سازگاری در تولید محتوا به شما کمک میکند تا روی مخاطبان هدف خود متمرکز شوید.

 

 

 


نظر بدهید